Tuesday, December 21, 2021

Bibeln och dejting

Bibeln och dejting



Vad bibel och dejting ditt sinne säger? Gud har öppnat mina ögon och vet vem han är och att han är en svartsjuk Gud, jag visste att jag redan hade begått den yttersta synden, bibel och dejting. Dejting ska vara en trevlig upplevelse! Jag uppmuntrar dig att flitigt be om detta. Vilken överensstämmelse har Guds tempel med avgudar? Haynes Jr. Dödliga tornadoer slår till i hjärtat - Volontärer behövs akut.





Varför skulle Gud släppa in dig i himlen?



info Geokodning Topical Bible Labs Blog, bibel och dejting. Vad säger Bibeln om? Så fly ungdomliga passioner och sträv efter rättfärdighet, tro, kärlek och frid, tillsammans med dem som åkallar Herren från ett rent hjärta. Var inte ojämnt i ok med otrogna. Ty vilken samverkan har rättfärdighet med laglöshet?


Eller vilken gemenskap som har ljus med mörker? Kärleken är tålmodig och snäll; kärlek avundas inte eller skryter inte; det är inte arrogant eller oförskämt. Den insisterar inte på sin egen väg; den är inte irriterad eller förbittrad; den gläds inte över orättfärdigheter, utan gläds åt sanningen. Kärlek uthärdar allt, tror allt, hoppas allt, uthärdar allt. Fly från sexuell omoral. Varje annan synd en person begår är utanför kroppen, bibel och dejting, men den sexuellt omoraliska syndar mot sin egen kropp.


Därför bibel och dejting mannen skall lämna sin far och sin mor och hålla fast vid sin hustru, och de skola bli ett kött. Vilken överensstämmelse har Kristus med Belial? Eller vilken portion gör bibel och dejting troende delar med en icke troende? Bibeln och dejting besvära dig, bibel och dejting, O Jerusalems döttrar, vid gasellerna eller markens djur, så att ni inte väcker eller väcker kärlek förrän den behagar.


Låt äktenskapet hållas i ära bland alla, och låt äktenskapssängen vara obefläckad, ty Gud kommer att döma de sexuellt omoraliska och äktenskapliga. Den som hittar en hustru finner något gott och får nåd från Herren. Ty detta är Guds vilja, er helgelse: att ni avhåller er från sexuell otukt; att var och en av er vet hur man kontrollerar sin egen kropp i helighet och ära, inte i lustens passion som hedningarna som inte känner Gud;, bibel och dejting.


Charm bibel och dejting bedräglig och skönhet är fåfäng, men en kvinna som fruktar Herren ska prisas. Låt kärleken vara äkta. Avsky det som är ont; hålla fast vid det som är bra. Älska varandra med broderlig tillgivenhet. Överträffa varandra i att visa heder. Hus och rikedom ärvs från fäder, men en klok hustru kommer från Herren.


Likaså, män, lev med era hustrur på ett förståndigt sätt och visa heder åt kvinnan som det svagare kärlet, eftersom de är arvtagare med er till livets nåd, bibel och dejting, så att dina böner inte hindras.


Men låt var och en av er älska sin hustru som sig själv, och låt hustrun se att hon respekterar sin man. Tillrättavisa inte en äldre man utan uppmuntra honom som du skulle göra en far, yngre män som bröder, äldre kvinnor som mödrar, yngre kvinnor som systrar, i all renhet. Kroppen är inte avsedd för sexuell omoral, utan för Herren, och Herren för kroppen.


Eller vet du inte att din kropp är ett tempel för den helige Ande inom dig, som du har från Gud? Du är inte din egen, för du köptes till ett pris, bibel och dejting. Så förhärliga Gud i din kropp. För jag vet vilka planer jag har för dig, förklarar Herren planer på välfärd och inte för ondska, för att ge dig en framtid och ett hopp. Om någon bibel och dejting du saknar vishet, låt honom be Gud, som ger generöst åt alla utan att smutskasta, och det ska ges honom.


Men på grund av frestelsen till sexuell omoral bör varje man ha sin egen hustru och varje kvinna sin egen man.


Men sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall allt detta tillkomma er. Begär utan kunskap är inte bra, och den som skyndar sig med fötterna missar sin väg.


Men nu skriver jag till dig att inte umgås med någon som bär namnet broder om han gör sig skyldig till sexuell otukt eller girighet, eller är en avgudadyrkare, smädare, fyllare eller bedragare - inte ens att äta med en sådan. Den som älskar far eller mor mer än mig är inte värdig mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig är inte värdig mig, bibel och dejting.


Och även om en man kan segra över en som är ensam, kommer två att stå emot honom - en trefaldig sträng bryts inte snabbt. Mannen bör ge sin hustru sina äktenskapliga rättigheter, och likaså hustrun till sin man.


Ty hustrun har inte makt över sin egen kropp, men mannen har, bibel och dejting. Likaså har mannen inte makt över sin egen kropp, bibel och dejting, men hustrun gör det. Beröva inte varandra, utom kanske genom överenskommelse under en begränsad tid, bibel och dejting, att ni kan ägna er åt bön; men kom sedan samman igen, så att Satan inte frestar dig på grund av din brist på självkontroll.


En hustru är bunden till sin man så länge han lever. Bibeln och dejting om hennes man dör, är hon fri att gifta sig med vem hon vill, endast i Herren.


Två är bättre än en, eftersom de har en bra belöning för sitt slit. Ty om de faller, kommer man att lyfta upp sin medmänniska. Men ve den som är ensam när han faller och inte har någon annan att lyfta upp sig!


Återigen, om två ligger tillsammans håller de värmen, men hur kan man hålla värmen ensam? Gläd dig i Herren och han kommer att ge dig ditt hjärtas begär. På samma sätt bör män älska sina fruar som sin egen kropp. Den som älskar sin hustru älskar sig själv. Jag vädjar därför till er, bröder, vid Guds nåd, att framställa era kroppar som ett levande offer, bibel och dejting, helig och behaglig för Gud, vilket är din andliga tillbedjan.


Lika dig inte efter denna värld, utan förvandlas genom förnyelse av ditt sinne, så att du genom prövning kan urskilja vad som är Guds vilja, vad som är gott och behagligt och fullkomligt.


Tilltala varandra i psalmer och psalmer och andliga sånger, sjung och låt Herren med ditt hjärta. Låt nej bibel och dejting föraktar dig för din ungdom, men sätt de troende föredömen i tal, i uppförande, i kärlek, i tro, i renhet.


Må uthållighetens och uppmuntrans Gud ge er att leva i sådan harmoni med varandra, i enlighet med Kristus Jesus, att ni tillsammans med en röst kan förhärliga vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader.


En maskil av David. Salig är den vars överträdelse är förlåten, vars synd är täckt. Välsignad är den man mot vilken Herren inte räknar missgärning, och i vars ande det inte finns någon bibel och dejting. Ty när jag höll tyst, försvann mina ben genom mitt stönande hela dagen. Ty dag och natt var din hand tung över mig; min kraft torkades ut som av värmen bibel och dejting sommar. Ni otuktiga människor! Vet du inte att vänskap med världen är fiendskap med Gud?


Därför gör den som vill vara världens vän sig själv till Guds fiende. Rensa mig med isop, så blir jag ren; tvätta mig, så blir jag vitare än snö. Låt mig höra glädje och glädje; låt benen som du har brutit glädjas.


Dölj ditt ansikte för mina synder och utplåna alla mina missgärningar. Skapa i mig ett rent hjärta, o Gud, bibel och dejting förnya en rätt ande inom mig. Kasta mig inte bort från din närvaro, och ta inte din Helige Ande ifrån mig. Tvätta mig grundligt från min missgärning och rena mig från min synd! Ty jag känner mina överträdelser, och min synd är alltid före mig. Mot dig, bara du, har jag syndat och gjort det som är ont i dina ögon, för att du ska bli rättfärdig i dina ord och oskadlig i din dom.


Låt oss vandra rätt som på dagen, inte i orgier och berusning, inte i sexuell omoral och sensualitet, inte i gräl och svartsjuka. Avlivad bibel och dejting vad är jordiskt i dig: sexuell otukt, orenhet, passion, ond begär och girighet, vilket är avgudadyrkan. Så om det finns någon uppmuntran i Kristus, någon tröst av kärlek, någon delaktighet i Anden, någon tillgivenhet och sympati, fullborda min glädje genom att vara av samma sinne, ha samma kärlek, vara i full överensstämmelse och eniga.


Jag vill att du ska vara fri från oro. Den ogifte mannen är orolig för det som hör Herren till, bibel och dejting, hur man behagar Herren. Men den gifte mannen är orolig för världsliga ting, hur han ska behaga sin fru, och hans intressen är delade. Och den ogifta eller trolovade kvinnan är orolig för det som hör Herren till, hur man ska vara helig till kropp och ande. Men den gifta kvinnan är orolig över världsliga ting, hur hon ska behaga sin man.


Jag säger detta för din egen fördel, inte för att hindra dig, utan för att främja god ordning och för att säkerställa din odelade hängivenhet till Herren. Och vad mannen än kallade varje levande varelse, det var dess namn, bibel och dejting.


Mannen gav namn åt all boskap och till himlens fåglar och till alla djur på marken. Men för Adam fanns ingen hjälpare som passade honom. Så lät Herren Gud en djup sömn falla över mannen, och medan han sov, tog han ett av hans revben och stängde till dess plats med kött. Och revbenet som Herren Gud hade tagit från mannen gjorde han till en kvinna och förde henne till mannen. Ty allt som finns i världen - köttets begär och ögonens begär och stolthet över ägodelar - är inte från Fadern utan från världen.


En utmärkt fru som kan hitta? Hon är mycket mer värdefull än juveler. Hennes mans hjärta litar på henne, och han kommer inte att sakna vinning. Jag besvär er, ni Jerusalems döttrar, att ni inte väcka eller väcka kärleken förrän den behagar. Så skapade Gud människan till sin egen avbild, till Guds avbild skapade han henne; man och kvinna skapade han dem. Och Gud välsignade dem. Du har fängslat mitt hjärta, min syster, min brud; du har fängslat mitt hjärta med en blick av dina ögon, med en juvel av ditt halsband.


Kan han gå in i sin moders liv för andra gången och födas? Det som är fött av köttet är kött, och det som är fött av Anden är ande. Avgudadyrkan, trolldom, fiendskap, stridigheter, svartsjuka, ilska, rivaliteter, meningsskiljaktigheter, splittringar. Lita på Herren av hela ditt hjärta och lita inte på ditt eget förstånd.





dejtingsajt som inte ber om e-post



Vilken av dessa två passar in i de bibliska riktlinjerna? De bör fokusera på att lära känna varandra och relatera tillsammans på ett hälsosamt sätt, ge deras relation tid att utvecklas och sig själva tid att växa i sin omsorg och omsorg om varandra. De driver sin relation genom sin ömsesidiga omsorg och omsorg om varandra snarare än sina romantiska känslor för varandra.


Absolut ja. Det ger dig tid och möjlighet att utveckla den typ av kärlek som Gud önskar i äktenskapet om det är dit förhållandet leder. En genuin omsorg och oro som resulterar i självuppoffrande attityder och handlingar för att möta behoven hos din make 2.


Ett åtagande att uppfylla ditt gudsförordnade äktenskapsansvar gentemot din fru eller make 3. En romantisk och sexuell lust och attraktion 4. Ett åtagande att skilja sig från andra av det motsatta könet för exklusiv och permanent romantisk och fysisk intimitet.


Sann biblisk kärlek är mycket mer balanserad och fokuserad på genuin omsorg och omsorg och troget uppfyllande av äktenskapsansvar.


En nyckelfråga för de som undrar om de har verklig "kärlek" som Gud definierar den som kommer att hålla en livstid i äktenskapet är "Är jag redo att förbinda mig till den här personen att offra mig själv för den här personen, att ta hand om och vara oroad över detta person, att vara exklusiv med och förenad med denna person, och uppfylla mitt gudsförordnade ansvar för denna person för livet?


Om ett par är redo att göra detta, då är de redo att älska varandra för en livstid. För att uppnå detta engagemang måste ett par fokusera sin energi på att utveckla denna typ av kärlek till varandra baserad på en stark omsorg och omsorg om varandra och ett åtagande att uppfylla sina skyldigheter i äktenskapet snarare än på starka passionerade romantiska känslor som så småningom lugna ner och förändra efter äktenskapet. Ofta kommer ett par att göra ett äktenskapsåtagande baserat på mycket kraftfulla romantiska känslor som drivs av romantisk intimitet som upplevts i dejting med eller utan sex, snarare än ett starkt och hälsosamt kärleksförhållande baserat på en solid kunskap om varandra.


Om de har byggt en grund av genuin omsorg och omtanke, kommer de att ha en solid grund att bygga ett äktenskap på och driva sina föränderliga känslor. Hur man ser på "dejting" och hur man "dejtar" en potentiell äktenskapspartner etablerar antingen en svag grund eller en stark grund för ett förhållande som man vill bestå under en livstid.


Vårt fokus ligger på "hur utvecklar en kristen man och kvinna den typ av kärleksrelation som kommer att leda till och skapa ett starkt äktenskap och därmed varar hela livet? Innehållet i titusinstitutet. com är upphovsrättsskyddat. Du har rätt att reproducera och distribuera detta material i oförändrade utdrag eller artiklar, så länge du inte tar ut någon avgift och du ger följande kredit:.


Innan han etablerade Titus Institute, tjänade Ron Jones som pastor på heltid i 20 år. Han tog examen från University of Southern California med en B. i klassisk grekisk och latinsk litteratur och språk och från Talbot School of Theology vid Biola University med en Master of Divinity. Efter 16 år i pastoral tjänst fick han en doktor i gudomlighet i Nya testamentets litteratur och utläggning.


hem om kontakt presidentens biodoktrinära uttalande. VAD ÄR NYTT Två nya e-böcker: We Beheld His Glory: Claims of Jesus We Beheld His Glory: Miracles of Jesus. Titus Institute Press Gratis e-böcker Jesus: Passager ur evangelierna Attribut of God Lita på Jesus Min herde Vi skådade hans härlighet:Påstår att vi såg hans härlighet:Mirakel Att se Jesus i julen Att se Jesus i påsk Alla våra e-böcker innehåller dagliga läsningar.


Relationer och dejting i Bibeln Av Ron Jones ©Titus Institute Säger Bibeln något om dejting? Nej, men det beskriver relationer. En sorts relation som Bibeln beskriver är vänskap. Ett tredje förhållande som Gud beskriver i Bibeln är äktenskapet. Vad sägs om ett romantiskt förhållande utan att gå mot äktenskap? Ett åtagande att skilja sig från andra av det motsatta könet för exklusiv och permanent romantisk och fysisk intimitet "Being in love" är en fras som vår kultur använder för den romantiska och sexuella attraktion som en man kan känna för en kvinna eller en kvinna för en man blandat med omsorg och oro som driver honom eller henne att vilja gifta sig med den andra personen.


Dölj ditt ansikte för mina synder och utplåna alla mina missgärningar. Skapa i mig ett rent hjärta, o Gud, och förnya en rätt ande inom mig. Kasta mig inte bort från din närvaro, och ta inte din Helige Ande ifrån mig. Tvätta mig grundligt från min missgärning och rena mig från min synd!


Ty jag känner mina överträdelser, och min synd är alltid före mig. Mot dig, bara du, har jag syndat och gjort det som är ont i dina ögon, för att du ska bli rättfärdig i dina ord och oskadlig i din dom. Låt oss vandra rätt som på dagen, inte i orgier och berusning, inte i sexuell omoral och sensualitet, inte i gräl och svartsjuka. Död därför det som är jordiskt i dig: otukt, orenhet, passion, ond begär och girighet, som är avgudadyrkan. Så om det finns någon uppmuntran i Kristus, någon tröst av kärlek, någon delaktighet i Anden, någon tillgivenhet och sympati, fullborda min glädje genom att vara av samma sinne, ha samma kärlek, vara i full överensstämmelse och eniga.


Jag vill att du ska vara fri från oro. Den ogifte mannen är orolig för det som hör Herren till, hur han ska behaga Herren. Men den gifte mannen är orolig för världsliga ting, hur han ska behaga sin fru, och hans intressen är delade.


Och den ogifta eller trolovade kvinnan är orolig för det som hör Herren till, hur man ska vara helig till kropp och ande. Men den gifta kvinnan är orolig över världsliga ting, hur hon ska behaga sin man. Jag säger detta för din egen fördel, inte för att hindra dig, utan för att främja god ordning och för att säkerställa din odelade hängivenhet till Herren.


Och vad mannen än kallade varje levande varelse, det var dess namn. Mannen gav namn åt all boskap och till himlens fåglar och till alla djur på marken. Men för Adam fanns ingen hjälpare som passade honom. Så lät Herren Gud en djup sömn falla över mannen, och medan han sov, tog han ett av hans revben och stängde till dess plats med kött. Och revbenet som Herren Gud hade tagit från mannen gjorde han till en kvinna och förde henne till mannen. Ty allt som finns i världen - köttets begär och ögonens begär och stolthet över ägodelar - är inte från Fadern utan från världen.


En utmärkt fru som kan hitta? Hon är mycket mer värdefull än juveler. Hennes mans hjärta litar på henne, och han kommer inte att sakna vinning.


Jag besvär er, ni Jerusalems döttrar, att ni inte väcka eller väcka kärleken förrän den behagar. Så skapade Gud människan till sin egen avbild, till Guds avbild skapade han henne; man och kvinna skapade han dem.


Och Gud välsignade dem. Du har fängslat mitt hjärta, min syster, min brud; du har fängslat mitt hjärta med en blick av dina ögon, med en juvel av ditt halsband. Kan han gå in i sin moders liv för andra gången och födas?


Det som är fött av köttet är kött, och det som är fött av Anden är ande. Avgudadyrkan, trolldom, fiendskap, stridigheter, svartsjuka, ilska, rivaliteter, meningsskiljaktigheter, splittringar,. Lita på Herren av hela ditt hjärta och lita inte på ditt eget förstånd. Bekänn honom på alla dina vägar, så skall han göra dina stigar jämna.


Vilken överensstämmelse har Guds tempel med avgudar? Gå därför ut ur dem och skil dig från dem, säger Herren, och rör inte vid något orent; då skall jag välkomna er, och jag skall vara en far för er, och ni skall vara söner och döttrar för mig, säger Herren, den allsmäktige.


Jesu Kristi uppenbarelse, som Gud gav honom för att visa sina tjänare det som snart måste ske. Han gjorde det känt genom att sända sin ängel till sin tjänare Johannes, som vittnade om Guds ord och om Jesu Kristi vittnesbörd, ja allt som han såg. Välsignad är den som läser upp orden i denna profetia, och saliga är de som hör och håller vad som står skrivet i den, ty tiden är nära. Johannes till de sju församlingarna som finns i Asien: Nåd vare med er och frid från honom som är och som var och som kommer, och från de sju andarna som står framför hans tron, och från Jesus Kristus, det trogna vittnet, den förstfödde de döda och härskaren över kungar på jorden.


Till honom som älskar oss och har befriat oss från våra synder genom sitt blod Se, barn är en arv från Herren, livmoderns frukt en belöning.


Men Andens frukt är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trofasthet, mildhet, självbehärskning; mot sådant finns ingen lag. Hustrur, underordna era män, så som det är lämpligt i Herren. Om du har gått för långt omvänd dig. Alla andra synder som en person begår är utanför kroppen, men den som synder sexuellt, syndar mot sin egen kropp.


Ni ska jaga Kristus tillsammans. Om du kommer in i ett förhållande med en ogudaktig person kommer de att sakta ner dig. Spring till Kristus och den som hänger med dig presentera dig själv. Ni ska inte bara leda varandra genom hur ni lever ert liv, utan ni måste tillbe tillsammans. I ett förhållande kommer ni båda att lära av varandra, men kvinnan tar den undergivna rollen och mannen tar ledarrollen.


Du kommer ångra det. Förföljer du dem av gudomliga skäl? Jag säger inte att du inte ska attraheras av personen du dejtar för att du borde vara det.


Om Gud välsignar dig med en mycket vacker gudfruktig kvinna eller stilig man är det OK, men utseendet är inte allt. Om du letar efter en supermodell måste du veta att extrem kräsenhet inte är bra och det finns också en stor chans att du inte är en supermodell. Ingen är det om du tar bort all redigering och smink. Ibland är kvinnan kristen, men hon är inte underordnad och tvistig. Ta hänsyn till detta.


Är han en man? Håller han på att växa till en man? Vill han bli ledare? Sök efter gudsfruktan eftersom en man en dag ska bli din andliga ledare. Se efter hans kärlek till Herren och hans rikes framsteg. Strävar han efter att föra dig till Kristus? Jobbar han hårt? Har han gudomliga och respektabla mål? Kan han hantera pengar bra? Är han generös? Lever han i gudsfruktan och försöker lyda Ordet?


Arbetar Gud i hans liv och gör honom mer lik Kristus? Har han ett starkt böneliv? Ber han för dig? Är han ärlig? Söker han att ta din renhet?


Hur behandlar han andra? Är han våldsam? Genom att skydda den enligt ditt ord. Av hela mitt hjärta söker jag dig; låt mig inte vandra från dina bud! Jag har förvarat ditt ord i mitt hjärta, för att jag inte skulle synda mot dig. Har hon överlämnat sitt liv till Herren? Låter hon dig leda? Är hon undergiven? Försöker hon bygga upp dig och hjälpa dig med vad Gud har för dig? Tjatar hon hela tiden och förringar dig? Är hon ren? Är hennes hus och bil alltid stökigt?


Det kommer att bli ditt hus. Pressar hon dig att ha sex med henne? Klär hon sig sensuellt, spring om hon gör det. Respekterar hon sin pappa? Söker hon efter att vara en dygdig kvinna? Är hon kontroversiell? Är hon lat? Kan hon sköta ett hushåll?


Fruktar hon Gud? Är hon en bönekrigare? Är hon pålitlig? På detta sätt kommer de att träna de yngre kvinnorna att älska sina män, att älska sina barn, att vara självkontrollerade, rena, uppfylla sina plikter hemma, snälla, underordna sina egna män, så att Guds budskap inte misskrediteras. Hon belönar honom med gott, inte ont, alla dagar av sitt liv. Hon väljer ull och lin och arbetar med villiga händer.


Hon är som handelsfartygen som tar med henne mat från långt håll. Hon står upp medan det ännu är natt och ger mat åt sitt hushåll och portioner åt sina tjänare.


Hon utvärderar ett fält och köper det; hon planterar en vingård med sina inkomster. Hon drar på sin styrka och avslöjar att hennes armar är starka. Hon ser att hennes vinster är goda och att hennes lampa aldrig slocknar på natten. Hon sträcker ut sina händer till spinnstaven och hennes händer håller spindeln. Hennes händer sträcker sig till de fattiga, och hon sträcker ut sina händer till de behövande. Hon är inte rädd för sitt hushåll när det snöar, för alla i hennes hushåll är dubbelklädda.


Hon gör sina egna sängkläder; hennes kläder är fint linne och lila. Hennes man är känd vid stadsportarna, där han sitter bland de äldste i landet. Hon tillverkar och säljer linnekläder; hon levererar bälten till köpmännen. Styrka och ära är hennes kläder, och hon kan skratta vid den kommande tiden. Hon öppnar sin mun med visdom och kärleksfull undervisning ligger på hennes tunga. Hon vakar över verksamheten i sitt hushåll och är aldrig sysslolös. Det kan finnas vissa områden där du måste prata med dem eller Gud måste ändra på dem, men återigen borde personen vara gudfruktig.


Saker och ting kanske inte alltid är som du förväntar dig att de ska vara. Din make kan ha lika många problem som du, men kom ihåg att Gud kommer att ge dig den make som du önskar naturligtvis, men också den make som du behöver för att forma dig till Kristi bild. En del av er har ett förhållande med den person som Gud vill att ni ska gifta er med och ni kommer så småningom att gifta er.


Jag vet att det gör ont, men Gud använder denna situation för att arbeta i ett troendes liv för att forma dem till sin Sons bild och bygga upp deras tro. Gud kommer att ersätta den person Han har tagit bort med någon bättre. Lita på Honom. Se, jag gör något nytt; nu springer det fram, märker du det inte? Jag ska göra en väg i öknen och floder i öknen. Förbered dig på att gifta dig. Be att Gud hjälper dig att förbereda dig.


Det är för mycket frestelser idag. Försök att gifta dig i unga år. Jag säger inte vara passiv, men Herren kommer att föra den personen till dig. Gud hjälper dig att möta den person som är avsedd för dig. Se till att du börjar din sökning med bön. Medan du ber för någon, ber någon alltid för dig.


Du måste hålla ögonen på Kristus och be om hans frid och tröst när du är singel eftersom du kommer att ta livet av dig om du ständigt tänker på det. Du är perfekt gjord. Lita på Herren att han kommer att försörja. Ibland använder Gud singelskap för att driva dig i bön. Där är hon, där är han. Jag har suveränt gett dig denna person. Ta nu hand om honom och lägg ner ditt liv för henne. Jag ska göra en hjälpare som är rätt för honom.


Var också försiktig och skydda ditt eget hjärta. Vad menar jag med allt detta? Kristna män och kvinnor gör sig skyldiga till att leka med det motsatta könet tills de känner att de är redo att inleda en relation med den personen. Detta gäller speciellt för män. Det är skadligt att visa intresse för en kvinna, förfölja henne ett tag och sedan dra sig tillbaka.


Om hon får känslor för dig kommer hon att bli sårad om du bestämmer dig för att du aldrig riktigt gillade henne. Underhåll aldrig ett förhållande bara för att ha något under tiden. Om du är intresserad av en kvinna, be flitigt innan du förföljer henne. Detta är inte bara bibliskt, utan det visar också tecken på mognad. Det sista jag vill prata om är att skydda ditt eget hjärta.


Sluta bli kär i alla du ser. Istället för att följa ditt hjärta bör du följa Herren. Våra hjärtan kan lätt lura oss. Sök hans visdom, sök vägledning, sök klarhet och framför allt sök hans vilja. Gud gav Issac en hustru: Läs hela kapitlet i Första Moseboken Tack så mycket och må Gud välsigna dig för denna vackra förlovning.


Må Gud ge dig mer nåd. Och jag ber Gud hjälpa mig att följa detta beteende och hitta den perfekta för mig. I Jesu Kristi namn Amen? Jag har blivit välsignad av att läsa den här artikeln om dejting. Det gav mig en bättre förståelse för hur jag skulle se och närma mig en relation efter att ha lämnat en tidigare.

No comments:

Post a Comment

Nur Behinderung Dating-Sites Blindheit

Nur Behinderung Dating-Sites Blindheit Dating-Sites für Menschen mit Behinderungen Wenn Sie denken, dass Online-Dating schwer ist, dann vers...